KIS Ústecký kraj
Projekt Krajského informačního střediska pro rozvoj zemědělství a venkova Ústeckého kraje vznikl za podpory Ministerstva zemědělství

Začínáme jíst zdravě, i když je to drahé

17/07/06

Zdroj: Ekomail


Raději kvalitu než cenu. Tak lze charakterizovat stoupající trend při nakupování potravin.

Potvrdil to průzkum, který proběhl letos v květnu a červnu mezi dvěma tisíci zákazníků prodejen Albert a Hypernova.

Výzkum byl zaměřený hlavně na zájem o ovoce a zeleninu a proběhl mezi dvěma tisícovkami lidí, kteří se během třiceti dní dovolali na zákaznickou informační linku společnosti Ahold. „Ptali jsme se, jak často nakupují ovoce a zeleninu, zda jsou s nabídkou v našich prodejnách spokojeni či jak důležité je pro ně zdravé stravování,“ vysvětluje Petra Režná, která má zdravou výživu ve společnosti Ahold na starosti.

Ovoce a zeleninu pětkrát denně

Téměř dvě třetiny nakupujících zamíří podle svých slov do oddělení ovoce a zelenina dvakrát až třikrát týdně. Pětina lidí dokonce ještě častěji. Většina dotazovaných se také shodla, že v porovnání s dobou před deseti lety nakupují větší množství ovoce a zeleniny.

Jednou z aktivit Aholdu v oblasti zdravé výživy je také Zdravá Pětka, což je program, v němž se žáci záklaních škol dozvídají o přínosech zdravého stravování a významu ovoce a zeleniny v každodenním jídleníčku.



Zdravá výživa je v kurzu

Růst zájmu o zdravou výživu potvrdila při výzkumu většina respondentů. Sedmdesát procent z nich se shodlo, že při nákupech myslí na to, aby potraviny, které si dávají do nákupního vozíku, byly zdraví prospěšné. Mnoho lidí podle svých slov také aktivně sleduje trendy v oblasti zdravé výživy.

Čerstvost před cenou

Výzkum dále prokázal, že s nabídkou zboží jsou lidé u Hypernov a Albertů spokojeni, přestože tyto řetězce nepatří zrovna mezi nejlevnější. Šíři sortimentu a kvalitu ovoce a zeleniny pochválilo 84 procent zákazníků. Pro celé dvě třetiny dotazovaných je kvalita jedním z nejdůležitějších kritérií při výběru čerstvého zboží.

Bezplatnou zákaznickou linku 800 402 402 představil Ahold loni v říjnu. Týdně se na ni obrací zhruba 1 200 zákazníků, přičemž většina jejich dotazů se týká otevírací doby prodejen a sortimentu nabízeného zboží. Nově na ni mohou volat také všichni, kdo mají dotaz týkající se zdravé výživy. Na lince jsou k dispozici i odborníci, kteří zákazníkům poradí vše ohledně zdravého stravování.