KIS Ústecký kraj
Projekt Krajského informačního střediska pro rozvoj zemědělství a venkova Ústeckého kraje vznikl za podpory MZe ČR

Obchodní řetězec zvyšuje cenu mléka

02/04/07

Zdroj: ÚZPI

Společnost Marks & Spencer se snaží o zvýšení ceny mléka a masa pro prvovýrobce.

Anglický řetězec supermarketů Marks & Spencer odstartoval nedávno cenovou ofenzivu, která by měla směřovat ke zvýšení cen mléka, hovězího a jehněčího masa a zajistit tak prvovýrobcům větší zisk.

V únoru došlo ke zvýšení ceny za mléko pro dodavatele o 1,14 eurocentu na celkovou hodnotu 32,10 eurocentu za litr. Touto cenou se zmíněná obchodní společnost vyhoupla na špici plátců v Anglii.

Pomocí cenové ofenzivy chce Marks & Spencer zlepšit vzájemné kontakty s prvovýrobci tak, aby bylo možné cíleně zareagovat na přání zákazníků.

K této strategii patří také transparentní forma tvorby cen, která by měla zohledňovat a zakalkulovat všechny pohyby na trzích s těmito komoditami, náklady na krmení, hnojení a energii vznikající u prvovýrobců.     

Top Agrar, März 2007, č. 3, s. R