KIS Ústecký kraj
Projekt Krajského informačního střediska pro rozvoj zemědělství a venkova Ústeckého kraje vznikl za podpory Ministerstva zemědělství

Řezníci se těší oblibě

15/08/06

Zdroj: AGROWEB

České domácnosti nakupují maso velmi často (ve 27 procentech) v malých samoobsluhách. Téměř čtvrtina z nich dává přednost při nákupu této potraviny výběru v tradičních řeznictvích a prodejnách maso-uzeniny. Vyplývá to z průzkumu společností Incoma Research a GfK Praha. Podle něj moderní prodejny, tedy hypermarkety, supermarkety a diskonty, preferuje při nákupu masa 40 procent zákazníků – přitom rodinné nákupy všech potravin v těchto prodejnách dělá 75 procent spotřebitelů.

Za nejoblíbenější typ prodejen označují autoři průzkumu hypermarkety. Do nich jezdí na velké nákupy 40 procent lidí. Pro nákup masa je však volí jen čtvrtina zákazníků. Výsledky výzkumu naznačují určitá specifika při nákupu masa: "Spotřebitelé upřednostňují menší prodejny, které jim zajišťují čerstvé výrobky krátkodobé spotřeby v blízkosti bydliště. Zároveň rádi nakupují čerstvé maso u specialistů," konstatují autoři. Nejvíce zákazníků, kteří nakupují v konkrétní prodejně potraviny a současně také čerstvé maso, mají Globus, Interspar, Plus Diskont a Makro. Nejúspěšnější je v tomto směru Globus. Ze všech zákazníků, kteří jeho prodejny mají za za hlavní místo, kde nakupují potraviny, jich 83 procent si v tomto řetězci vybírá také maso. Jen 17 procent nakupuje maso jinde. Speciálním případem je Diskont Plus, který má ve svých prostorách většinou prodejny Maso Novák, s nimž funguje v jakési symbióze.