KIS Ústecký kraj
Projekt Krajského informačního střediska pro rozvoj zemědělství a venkova Ústeckého kraje vznikl za podpory Ministerstva zemědělství

Propagace značky Klasa v řetězcích

04/07/06

Zdroj:AGROWEB

Přes 120 tisíc spotřebitelů se v první polovině letošního roku přímo zúčastnilo propagačních akcí, který na podporu prodeje českých potravin se značkou Klasa uskutečnil Státní zemědělský intervenční fond (SZIF). Tradičně nejvýznamnější formou podpory prodeje jsou podle Viléma Frčka z tiskového oddělení SZIF akce v hypermarketech.

„Spotřebitelé se mohli setkat s vyškoleným týmem promotérů na obchodní ploše hypermarketů Tesco, Globus, Interspar a Hypernova. Celkem měla Klasa propagaci v řetězcích 115 dnů a osloveno bylo 85 820 spotřebitelů. Většina z nich přitom propagaci kvalitních výrobků uvítala,“ uvedl Frček. Doplnil, že více než pětina oslovených zákazníků považuje vhodnou lepší viditelnost výrobků s národní značkou v prodejnách, ať již díky výraznějšímu značení ze strany samotných řetězců, nebo zvětšením loga Klasa na obalu výrobku. Akce v obchodních řetězcích mají podle Frčka za cíl zvýšit povědomí o národní značce mezi spotřebiteli a také je přímo motivovat k nákupu takto označených potravin. „Právě proto dostali lidé, kteří je zakoupili, různé odměny,“ poznamenal.
Významnou aktivitou byla stejně jako v loňském roce organizace Road Show Klasa, která má podobu jarmarku s ochutnávkami kvalitních tuzemských potravin. „Možnost účastnit se Road Show, která v průměru v každém městě osloví přibližně pět tisíc spotřebitelů, je mezi producenty velmi vítaná. Během šesti akcí se na stáncích Klasa vystřídalo v prvním pololetí letošního roku rekordních 96 výrobců,“ uvedl Frček. Připomněl, že SZIF tuto akci organizoval v Brně při Salimě,
na Zahradě Čech v Litoměřicích, na výstavě Flora v Olomouci, na přehlídce Gastro v Hradci Králové, Road Show zavítala také na veletrh Hobby do Českých Budějovic a do Plzně, kde využila koncentrace spotřebitelů na tradičních květnových Slavnostech svobody. Podporu prodeje sledují také ochutnávky na Pražském hradě a v prostorách Letiště Praha.
Potraviny s Klasou propaguje také televizní reklama. Po nedávno natočeném klipu s dozlatova upečeným kuřetem se o prázdninách na obrazovkách objeví spot zaměřený na ovoce a zeleniny. „V rámci podpory národní značky kvality Klasa se snažíme, aby čeští spotřebitelé jedli kvalitní a zdravé potraviny. V dosavadních spotech jsme prezentovali všechny významné kategorie potravinářských produktů, ve kterých se Klasa uděluje, proto je logické na závěr využit motiv ovoce a zeleniny,“ uvedl při představení nového klipu ředitel SZIF Jan Höck.